Біологи вивчили геном ровесника динозаврів

Опубликованно 15.05.2018 03:03

Біологи вивчили геном ровесника динозаврів

Міжнародна група вчених з Пуерто-Ріко, Росії, США та інших країн детально вивчила геном цікавого насекомоядного звірка, що зовні нагадує землеройку: гаїтянського щелезуба (Solenodon paradoxus). Цей зникаючий вид належить до числа небагатьох отруйних ссавців. Як виявилося, це не єдина дивна особливість даної тварини.

Укус щелезуба небезпечний: в видозмінених слинних залозах тваринного виробляється отрута, який через спеціальні канали стікає на гострі різці. Також ссавці цього виду озброєні великими кігтями. Зустріти щелезуба можна лише у віддалених куточках Куби і Гаїті. Тварини ведуть нічний спосіб, і знайти їх дуже непросто. Так, виявити щелезубов на Гаїті вченим допомагали місцеві жителі. Старання зоологів були винагороджені: виявилося, що гаїтянські щелезубы існували ізольовано від інших видів протягом десятків мільйонів років.

За даними фахівців, гаїтянська щелезуб — єдиний збережений до наших днів вигляд, що з\'явився в часи динозаврів. Як показало дослідження, найімовірніше лінія гаїтянського щелезуба відокремилася від решти ссавців близько 73,6 мільйонів років тому. Тепер вчені намагаються зрозуміти, як щелезубам вдалося пережити динозаврів, особливо якщо взяти до уваги теорію про падіння згубив стародавніх ящерів астероїда в районі Карибського басейну.