Вчені: Темна матерія несе електричний заряд

Опубликованно 09.06.2018 01:09

Вчені: Темна матерія несе електричний заряд

Астрономи запропонували нову модель, що описує невидиму субстанцію, яка становить більшу частину всієї матерії Всесвіту. Вони з\'ясували, що певна частина частинок темної матерії несе крихітний електричний заряд.

Згідно з результатами, отриманими за допомогою інструментів проекту Experiment to Detect the Global EoR (the Epoch of Reionization) Signature (EDGES), реліктове випромінювання – «післясвітіння» Всесвіту після Великого вибуху – могло поглинатися холодними атомами водню, які під дією ультрафіолетового випромінювання перших зірок отримали здатність поглинати фотони реліктового випромінювання. Однак температура цих атомів водню, виміряна за допомогою інструментів проекту EDGES, склала лише половину від розрахункового значення. У спробі знайти причину такого охолодження атомів водню дослідники на чолі з Джуліаном Б. Муньосом (Julian B. Mu?oz) з Гарвард-Смітсонівського астрофізичного центру, США, запропонували нову гіпотезу, згідно з якою охолодження могло бути пов\'язано з електромагнітним взаємодією з частинками темної матерії, що мають, у відповідності з цією моделлю, крихітний електричний заряд."Ми вважаємо, що частинки темної матерії несуть невеличкий електричний заряд – еквівалентний одній мільйонній частці заряду електрона, - сказав співавтор дослідження Аві Лоуэб (Avi Loeb). – Такий крихітний заряд не можна зареєструвати навіть за допомогою найбільших сучасних прискорювачів частинок".

Для пояснення даних, отриманих в рамках проекту EDGES, необхідно, щоб зарядом володіли не всі частинки темної матерії, а лише їх невелика частка. Якби зарядженні були всі частинки темної матерії, то вони не мали б можливості концентруватися в областях, близьких до дисків галактик Всесвіту - а саме в цих областях передбачається наявність великих кількостей темної матерії. Інша частина частинок темної матерії може мати нейтральний характер, аналогічно тому, як у Всесвіті невелика частка матерії ионизована, в той час як основна частина його представляє собою нейтральні частинки, вказують автори дослідження.Робота опублікована в журналі Nature.