Астрономи розшифрували інопланетний сигнал

Опубликованно 18.07.2018 20:06

Астрономи розшифрували інопланетний сигнал

Астрономи Торонтського університету з\'ясували, що пульсар B1957+20, прозваний Чорною Вдовою, випускає радіовипромінювання, частоти якого нагадує повторювані швидкі радиовсплески у об\'єкта FRB 121102. Природа останнього точно невідома, однак існують версії, що випромінювання можуть випускати зливаються один з одним нейтронні зірки, наднові або навіть інопланетні цивілізації. Стаття вчених опублікована в журналі Nature.

Швидкий радіоімпульс триває кілька мілісекунд і супроводжується викидом в космічний простір величезної енергії — яку Сонце випромінює протягом декількох десятків тисяч років. Ряд вчених вважає, що такі сплески можуть бути результатом катастрофічних подій, наприклад, загибелі зірок. Однак деякі з радіоімпульсів повторюються з течією часу. Так, джерело FRB 121102, який, як вважається, є нейтронної зіркою, подавав сигнали в 2012 і 2015-2017 роках.

Пульсар B1957+20 є частиною подвійної системи, куди входить також коричневий карлик. Нейтронна зірка обертається навколо останнього, роблячи оборот за 9,2 години, у результаті чого періодично відбуваються затемнення тривала 20 хвилин. Вчені з\'ясували, що пульсар повинен поступово руйнувати свій супутник. Об\'єкт також володіє потужними магнітними полями, які створюють спрямовані в протилежні сторони пучки випромінювання, також впливають на карлик. В результаті утворюється хмара плазми, яке спотворює світло від пульсара, діючи як лінза.

Такі умови дозволили астрономам детально вивчити спектр випромінювання B1957+20. Виявилося, що пульсар випромінює радіохвилі, які спотворюються лінзою таким чином, починають нагадувати швидкі радиовсплески, спостережувані у FRB 121102. Це підтверджує версію, що «інопланетні сигнали» насправді є результатом проходження електромагнітного випромінювання через хмари гарячої плазми в галактиках.