Експерти: заправлятися дизельним паливом потрібно тільки на брендових АЗС


Опубликованно 14.02.2019 11:25

Експерти: заправлятися дизельним паливом потрібно тільки на брендових АЗС

Експерти Інституту споживчих експертиз відібрали проби ДТ в найбільших мережах АЗС нашої країни, а також у нелегальних продавців, і відправили їх в сертифіковану лабораторію.

Продажу дизельного палива зростають, не в останню чергу із-за величезної кількості «евроблях», власники яких після прийняття закону про пільгову «розмитнення» масово їх легалізують. Також масово працюють і нелегальні дизельні «бочки», які абсолютно не поспішають легалізуватися. У будь-якому випадку, у автовласників є вибір, а ось якої якості солярку дійсно продають на «білих» і «чорних» заправках, вирішили дізнатися у столичному Інституті споживчих експертиз. Експерти відібрали проби в найбільших мережах АЗС нашої країни, а також у нелегальних продавців, і відправили їх сертифіковану лабораторію. Перевірка показала - «дизелисты» зможуть кататися навіть в найлютіший мороз, але тільки за умови заправки на «законних» станціях.

Що досліджували

Експерти відвідали представників практично всіх великих мереж - Shell, КЛО, MOTTO, ОККО, WOG, Chipo, Glusco, AMIC, ANP, БРСМ - Нафта, SunOil і «партизанську» станцію, яка торгує без документів. Досліджували як звичайне дизельне паливо, так і вибірково «фірмові» сорти, які, за заявами продавців, мають поліпшені параметри. Список параметрів був традиційний - цетановий індекс, фракційний склад, температура спалаху в закритому тиглі, вміст сірки, а також головний «зимовий» показник - граничну температуру фільтрації.

Заведеться чи в мороз?

Морозостійкість - перший параметр, який перевірили в лабораторії. У контрафактної «солярки» при низьких температурах швидко випадають парафіни», відповідно забиваються фільтри - і паливна система подати паливо в двигун виявляється не в змозі. Випробування на визначення граничної температури фільтрованості показали, що всі зразки, крім «нелегала», є «чесним» «зимовим» паливом. Стандарт вказує, що фільтрація «зимової» марки «З» для дизельного палива повинен бути не менше мінус 20°С. Ніхто з «білих» американців не опустився нижче цієї позначки, а найбільший запас міцності продемонстрували зразки дизеля, які експерти придбали на заправках КЛО (- 26°С), MOTTO (- 27°С) і Chipo (- 24°С). У «нелегалів» на «бочці» фільтрація відповідала показникам «літньої» солярки - мінус 5°С. Єдиною втіхою для клієнтів таких заправок може служити тільки той факт, що в реальний мороз (а синоптики прогнозують до мінус 25 найближчим часом) там фізично не зможуть відпустити паливо - воно банально замерзне в топливопроводах, колонці і шлангу.

Що ж стосується дизельного палива сорту «Арктика», то тут «фірма» на висоті - всі зразки виявилися найвищої якості. Найбільш екстремальними «полярниками» по температурі фильтруемости виявилися фірмове паливо КЛО (Ventus Diesel) - нижче мінус 37проЗ, і ОККО (Pulls Diesel) - мінус 36проС. В разі необхідності виїжджати в морози (особливо на довгі відстані), експерти рекомендують заправлятися тільки таким паливом.

Індекс цетана

Далі фахівці підрахували цетановий індекс випробовуваних. Даний параметр - це цетанове число палива до застосування присадок. У морози високе цетанове число забезпечує більший ККД дизельного двигуна і його швидкий запуск. Загальний принцип - чим більше, тим краще. Всі учасники тесту вклалися в норматив, найбільший запас серед звичайного палива продемонстрували зразки MOTTO, КЛО та Chipo - 54,2, і по 53,5 одиниці відповідно. Серед брендового палива - КЛО (Ventus Diesel) і БРСМ-НАФТА (ДТ Євро Plus) - 55,2 і 55 одиниць.

Спалах

Другий значимий показник - температура спалаху в закритому тиглі. Він характеризує температуру займання палива. Побічно цей показник може показати, не потрапляли в «солярку» сторонні компоненти. Порушень в учасників не виявлено.

Сірка - Євро-5!

Процес вилучення сірки з нафти є самим важким і дорогим, а продукти згоряння сірки завдають шкоду екології і двигуну. Сірка убивча для нейтралізаторів і сажових фільтрів, але при концентрації в паливі сірки менше 10 мг/кг це не є проблемою. Цього разу результати в цьому параметрі виявилися відмінними. За винятком одного зразка, всі проби відповідали рівню Євро-5. Практично повна відсутність сірки було зафіксовано у КЛО (Ventus Diesel) - 3 мг/кг, MOTTO - 4 мг/кг. А ось на нелегальної «бочці» сірки виявлено не в приклад більше - 50 - мг/кг, що відповідає застарілого стандарту Євро 4, і є «не кондицией».

Висновки

Схоже, дизельної «бодязі» в країні поставлено значний бар\'єр, як мінімум, що стосується великих операторів мереж. У цілому, великі мережі АЗС (ОККО, WOG, КЛО) дуже гідно виглядають на тлі очікуваних хуртовин та морозів. Також на ринку вимальовується ще одна важлива тенденція - рітейлери економ-сегмента (MOTTO, Chipo, SunOil) ґрунтовно наступають на п\'яти грандам ринку. Принаймні, якість палива зараз у них було порівнянним з великими мережами, а то й перевершує їх. При цьому вони серйозно виграють за ціною (1-2 гривні на літрі), але поки програють в сервісі, охопленні і програмах лояльності. Боротьба за клієнта обіцяє бути цікавою, а для автомобілістів така конкуренція несе тільки плюси.

ДТ ЄВРО

Дослідження за ДСТУ 7688:2015 до палива дизельного

Цетановий індекс

(норматив - не менше 46 од.)

Гранична температура фільтрованості, не вище,°З

(норматив - для марки Л (-5°С), для марки З (- 20°С), для марки Арктика (- 30°С))

Температура спалаху в закритому тиглі, С

(норматив - не нижче 55, С)

Вміст сірки, мгкг (норматив - не більше 10 мг/кг)

ОККО (ДТ Євро)

53,6

- 20

65

7,5

MOTTO (ДТ Євро)

54,2

- 27

72

4

КЛО (ДТ Євро)

53,5

- 26

65

4

Chipo (ДТ Євро)

53,5

- 24

64

5

GLUSCO (ДТ Євро)

51,6

- 21

62

8

AMIC (ДТ Євро)

51,7

- 20

61

7

SUN OIL (ДТ Євро)

51.6

- 21

62

6

ANP (ДТ Energy)

51,6

- 23

63

7

«Бочка»

48,3

- 5

57

50

 

АРКТИКА

Дослідження за ДСТУ 7688:2015 до палива дизельного

Цетановий індекс

(норматив - не менше 46 од.)

Гранична температура фільтрованості, не вище,°З

(норматив - для марки Л (-5°С ), для марки З ( - 20°С ), для марки Арктика ( - 30°С ))

Температура спалаху в закритому тиглі, С

(норматив - не нижче 55, С)

Вміст сірки, мгкг (норматив - не більше 10 мг/кг)

КЛО (Ventus Diesel)

55,2

Нижче - 37

70

3

БРСМ-НАФТА (ДТ Євро Plus)

55,0

- 33

72

6

ОККО (Pulls Diesel)

54,6

- 36

66

5

Shell V-Power)

54,5

- 35

67

7

WOG (Mustang Diesel)

53,7

- 34

66

6

Роман Петренко



Категория: Автомобили