Біологи зрозуміли призначення білих смужок на риб-клоунів

Опубликованно 17.12.2018 22:35

Біологи зрозуміли призначення білих смужок на риб-клоунів

У тата Немо не могло бути білих смужок. Це з\'ясували вчені з Океанської обсерваторії Banyuls-sur-Mer (Франція), які простежили за 30 видами риб з роду Amphiprion, відомих як риби-клоуни. Відмінна риса цих тварин — білі смужки на тілі. Вивчення онтогенезу різних видів показало, що вони служать для розпізнавання видів при паруванні та змінюються під час дорослішання. Робота опублікована в журналі BMC Biology.

Риби-клоуни відомі білими смужками на тілі. В залежності від виду, кількість смуг змінюється: від однієї до трьох. Дослідники спостерігали за вісьмома колоніями риб, у яких мешкали різні види риб-клоунів. Вони помітили, що особини різних видів не спаровуються один з одним і, по суті, залишаються симпатричными, тобто не схрещуються між собою. Однак це не головна особливість відмітин.

Простеживши за онтогенезом різних видів, біологи помітили, що незалежно від виду ці тварини набувають і втрачають смуги в процесі дорослішання. Під час дозрівання, між личинковою стадією та підліткової, смуги з\'являються, починаючи з голови, а потім переходять на тіло і хвіст — саме в такому порядку. В ювенільний період у деяких з видів візерунок, навпаки, зникає — цей процес завжди відбувається від хвоста до голови.

Причину феномена вчені знайшли в еволюційній історії роду. Предки сучасних риб-клоунів мав три смуги, але з розвитком видів деякі з них змінили зовнішній вигляд. Тепер же, коли протікає зростання індивіда, еволюційний процес повторюється.

Біологи також випробували на рибах препарат TAE 684, щоб визначити природу смуг. Як і передбачалося, вони складаються з иридофоров — забарвлених клітин, які здатні відбивати світло завдяки хемохромам з кристалізованого гуаніна. Надалі дослідники планують відшукати гени, що відповідають за утворення смуг.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що знайдена риба, яка може прожити без їжі цілий рік.